Pravila igre:

Sovica, ne jezi se je različica igre Človek, ne jezi se, pri kateri se namesto kocke uporabljajo igralne karte.
Med igro bodo igralci usvojili izraze SEŠTEVANEC, VSOTA, RAZLIKA, ODŠTEVANEC in ZMANJŠEVANEC, utrjevali računanje in se pri tem zabavali.


Število igralcev:

2 do 4

Potrebujemo:

  • Igralno ploščo
  • Igralne karte 1, 2, 3: z igro osvoji znanje tudi ti (namesto kocke)
  • Po 4 figurice ene barve za vsakega igralca

Vloge posebnih kart pri igri Sovica, ne jezi se:

⚠️ Zapisi z nagradami in kaznimi se NE upoštevajo!

  • Joker 1 - 5: Igralec se lahko premakne naprej za 1 do 5 mest.
  • Joker 6 - 10: Igralec se lahko premakne naprej za 6 do 10 mest.
  • Medved: Igralec preskoči en krog. Figurica ostane na trenutnem mestu.
  • Ježek +2: Igralec se premakne naprej za dve polji.
  • Ježek +3: Igralec se premakne naprej za tri polja.

Stranski napisi na plošči:

  • PRVI SEŠTEVANEC
  • DRUGI SEŠTEVANEC
  • VSOTA
  • ZMANJŠEVANEC
  • ODŠTEVANEC
  • RAZLIKA

Pojmi so obrazloženi v pravljici Sovica, na pomoč in v slovarčku na koncu knjige.


Potek igre:

Priprava na igro:

  1. Delilec razdeli vsakemu igralcu 5-krat po 1 karto.
  2. Eno karto odpre, jo prebere, poda rezultat računa ali naloge in jo položi na igralno površino.
  3. Ostale karte položi na kupček s hrbtno stranjo navzgor.
  4. Če je odprta karta MEDVED, jo vrne med karte in odpre drugo.

Potek potez:

  • Igralec, ki je na vrsti, poišče karto, ki:
    • je po vrednosti enaka odprti karti,
    • ima številko, ki je enaka rezultatu odprte karte,
    • je ustrezni JOKER,
    • ali združi več kart, da njihova vsota ali razlika ustreza vrednosti odprte karte (največ 3 hkrati).
  • Vsota ali razlika ne sme presegati 10 ali biti manjša od 0.
  • Karto oz. karte položi poleg prve odprte karte.
  • Če se zmoti pri računu ali kart ne prebere, ne odloži nobene karte.
  • Če nima ustrezne karte, vzame novo s kupčka in ponavlja, dokler ne dobi ustrezne.
  • Naslednji igralec igra na podlagi zadnje karte v nizu.

Zbijanje figuric:

  • Če igralec premakne svojo figurico na polje, kjer stoji figurica drugega igralca, jo zbije.
  • Zbita figurica gre nazaj na izhodiščno polje, če je prazno, sicer pa v hišo, kjer čakajo na igro.

Figurice v igri:

  • Prvo figurico igralec postavi na izhodiščno polje svoje živali.
  • Naslednjo figurico lahko postavi šele, ko se prvo polje izprazni.
  • Igralec ima lahko na plošči več figuric hkrati.

Dostop do cilja:

  • Igralec se lahko premika naprej le toliko polj, kot določa karta.
  • Če karta narekuje več polj, kot jih potrebuje za cilj, mora počakati na naslednjo ustrezno karto.

Ponovna uporaba kart:

  • Igralec po vsaki potezi odloži karto s hrbtom navzgor na kupček uporabljenih kart.
  • Ko zmanjka zaprtih kart, se uporabljene premešajo in ponovno uporabijo.

Dodatne možnosti pri igri:

  • Igralci lahko poljubno spremenijo kot niza kart, da niz dobi podobo kačinega repa.

Dodatki k figuricam:

🎨 Priložene so papirnate figurice v podobi živali in njihove hrane.
📜 Navodila za sestavo figuric so priložena, lahko pa izdelate tudi svoje junake.


Konec igre:

🏆 Zmaga igralec, ki prvi spravi vse svoje figurice do cilja!
Igra se nadaljuje, dokler ne ostane le en igralec, ki mu še ni uspelo poskrbeti za "zalogo hrane" svojega gozdnega prijatelja.